پنجشنبه ۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۳
کد مطلب : 7775

التهاب در فضای اجتماعی ـ سیاسی قم به دلیل برکناری استاندار

قم نيوز : قم نیوز: برکناری ناگهانی حجت الاسلام و المسلمین موسی پور از سمت استانداری قم و تعیین استاندار فعلی همدان به جای وی، موجی از التهاب و نگرانی را در میان اقشار مختلف مردم قم به همراه آورده است.
حجت الاسلام و المسلمین موسی پور، استاندار قم. گفته می شود وی به دلیل انتقاد از دولت و دفاع از ولایت فقیه، مستحق برکناری شناخته شده است.
حجت الاسلام و المسلمین موسی پور، استاندار قم. گفته می شود وی به دلیل انتقاد از دولت و دفاع از ولایت فقیه، مستحق برکناری شناخته شده است.
به گزارش قم نیوز، با گذشت نزدیک به 24 ساعت از انتشار خبر برکناری استاندار قم، حجت الاسلام و المسلمین موسی پور، اقشار مختلف مردم قم نسبت به برکناری وی موضع گرفته‌اند.

بنا بر اخباری که به دست خبرنگار قم نیوز رسیده است، علماء حوزه علمیه قم از یکسو ناراحت از برکناری تنها استاندار روحانی و در عین حال بسیار موفق قم هستند و از سوی دیگر با توجه به سوابق جانشین تعیین شده وی در درگیری با حوزه علمیه همدان و ارتباطاتی که با برخی از جریانات دارد؛ به شدت با این عزل نصب مخالف هستند. این مخالفت تا آنجایی پیش رفته است که احتمال
برگزاری تجمع اعتراض آمیز پیرامون این مساله نیز می‌رود.

از سوی دیگر نمایندگان قم نیز از این انتصاب به شدت ناراضی هستند و دو تن از ایشان واکنش‌های تندی را بروز داده‌اند که به علت عدم دسترسی به اصل اظهارات ایشان از انتشار آنها معذور هستیم. همچنین یکی از فعالان سیاسی فرهنگی استان قم در گفتگو با خبرگزاری فارس، گفته است: بعد از تجربه موفق یک استاندار روحانی در قم دیگر خیلی بی‌معنی است که یک استاندار غیر روحانی را بیاوریم که حتی در استان قبلی محل خدمت خود روابط گرمی با حوزه علمیه همدان نداشته است. حسین استاد آقا افزوده است: در شرایط فعلی بیش از آن که دولت در این جابجایی ضرر کند مردم قم ضرر خواهند کرد.

گفتنی است، حسین استادآقا که از فعالین فرهنگی سیاسی شناخته شده در قم و تهران است، تا چندی پیش مدیرکل ارشاد قم بود که به علت مخالفت با جریان انحرافی برکنار شد.

به نظر می رسد در روزهای آینده به ویژه پس از نماز جمعه فردا، اعتراضات بیشتری نسبت به این عزل و نصب عجولانه و در عین حال غیر کارشناسی در قم صورت گیرد و افراد و جریان های تاثیرگذار بیشتری به صف مخالفان این حرکت دولت بپیوندند.

انتهای پیام / 101
https://qomnews.ir/vdch.qnqt23nqmftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

هادی
جای بسی تاسف است!
استان قم در طول عمر خود، استانداری به شایستگی و لیاقت آقای موسی پور نداشته است. من حتی امیدوار بودم که ایشان در دولت بعد هم باز به عنوان استاندار قم باقی بماند ولی متاسفانه گویا سیاست بازی مقدم بر خدمت شده است.
nima
من با اینکه خیلی با مسوولیت داشتن روحانیون موافق نیستم ولی آقای موسی پور واقعا آدم پیگیر و پر کاری بود و میتوانست به قم بیشتر خدمت کند.حالا این آقای استاندار جدید تا بیاد با شرایط قم آشنا بشه قم کلی عقب میفته.
مثل اینکه جناب رئیس جمهور با مردم قم سر ستیز برداشته.اون از ماجرای سفر استانیش که فقط برای قم انجام نشد.اون یکی هم از قضیه مونوریل که به قم تحمیل کرد و باعث حذف یه خط متروی قم شد و حالا این هم از این که استاندار پیگیر قم رو به یکباره برکنار کرد.
آخه مردم قم چه گناهی کردن که با به وجود آمدن این اتفاقات نباید شهرشون پیشرفت کنه؟؟
امیر
واقعا همانطور که نماینده محبوب قم در حاشیه همایش فعالان اقتصادی قم گفت، برای هیئت دولت متاسفم.
چرا باید کسی را که با جان و دل برای قم زحمت کشید را اینگونه کنار بگذاریم، آهای هیئت دولت، با این کارتون به کجا میروید؟
کمال
هر دم از این باغ بری می‌رسد!!!!
در خصوص جابجایی استاندار روحانی قم فقط می‌توان گفت:
بدون شرح!!!
حامد
بنده از طريق بسيج شخصاً با آقاي موسي پور بودم ايشان فردي بسيار فعال و آگاه به همه مسائل استان بودند از اينکه ايشان را که به اين نحو مشکوک از سمت خود عزل کردند هم ناراحت و هم متعجم. براي ايشان آروزي خير و سلامتي مي کنم به اميد اينکه آنهايي که دستي در اين عزل و نصب هاي معني‌دار دارند از ريشه کنده شود.آقاي موسي پور بنده به عنوان يک شهروند جوان صميمانه از زحمات شما کمال تشکر و قدرداني را دارم
محمد
تلاش و کوشش فراوان و پیگیریهای مکرر و واداشتن مسولین قم به حرکت و تلاش در کنار اخلاق و منش ایشان باعث شده همه ار این خبر ناراحت باشند و موضع بگیرند ار طلاب و دانشجوها، اصناف تا نمایندگان و امام جمعه و مراجع تقلید
محمدجواد
چی شد تا قبل ازتودیع و معارفه و آمدن آقای پیریایی که در همدان به خاطر رفتنش خوشحال بودند و شیرینی پخش می کردند، همه معترض بودند و بیانیه های متعدد ولی الان هیج خبری نیست استاندار سختکوشمان رفت این آقا آمد و همه چی آرومه!!!!
مرتضی
ما به شدت با این عزل ونصب مخالفیم چرا باید رییس جمهور با لجبازی این عنصر فعال وپرکار را ازمردم انقلابی قم محروم کند؟آیا این کارچیزی جز لجبازی ودهن کجی به مراجع معظم تقلیداست؟ باید ایشان دوباره به کار قبلی خود برگردند وآقای پیریایی مفت چنگ خودشان.