شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب : 7802

شدت گرفتن موج مخالفت با تغییر استاندار قم؛ احتمال لغو تصمیم دولت می‌رود

برخی از علما و مراجع مراتب ناراحتی خود را به وزراء و اعضای هیئت دولت اعلام کرده‌اند.
قم نيوز : قم نیوز: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون کمتر موردی در میان عزل و نصب‌های اداری در قم و ایران اتفاق افتاده است که این چنین با مقاومت مردم و گروه‌های تاثیرگذار روبرو شده باشد. در واقع این حرکت دولت باعث همان نکته‌ای شده است که مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید کرده‌اند؛ وحدت کلمه!
استاندار محبوب قم شاید هیچ وقت فکر نمی کرد خبر برکناری وی این چنین اقشار مختلف مردم قم را ناراحت کند.
استاندار محبوب قم شاید هیچ وقت فکر نمی کرد خبر برکناری وی این چنین اقشار مختلف مردم قم را ناراحت کند.
سرویس جامعه و سیاست قم نیوز: شاید کمتر کسی در هیئت دولت، وقتی تغییر استاندار قم و جانشینی استاندار همدان با روحانی محبوب، حجت الاسلام و المسلمین موسی پور اعلام می‌شد، انتظار چنین مخالفتی را در میان اقشار و گروه‌های مختلف مردم قم می‌کشید. اصناف، دانشگاهیان، علما حوزه علمیه قم، مراجع محترم تقلید، نمایندگان مردم قم، امام جمعه قم، اعضای تشکل‌های سیاسی و حتی مردم عادی و صنعتگران که در حالت عادی کاری به کار اینکه چه کسی در خیابان ساحلی بر صندلی استانداری قم نشسته است، ندارند؛ حالا یک موضوع مهم برای بحث و بررسی و اعلام موضع پیدا کرده‌اند و آن چیزی نیست جز مخالفت با تغییر استاندار!

صبح امروز، تعدادی از مردم قم در دفاتر نمایندگان مردم قم حاضر شدند و مخالفت شدید خود را با تغییر استاندار قم اعلام کردند؛ امام جمع قم در خطبه های نماز جمعه از دولت خواست در این کار تجدید نظر کند و حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی، آن چنان موضعی در مقابل تغییر تنها استاندار روحانی گرفت که جای شکی در حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از استاندار فعلی باقی نمانده است.

از سوی دیگر 8 تشکل بزرگ دانشگاهیان استان قم نیز بیانیه ای در حمایت از ابقای استاندار فعلی داده اند و در تحولی معنا دار، گروهی از صنعتگران نیز با امضای دو بیانیه، خواستار باقی ماندن حجت الاسلام موسی پور شده اند.

اما تیر خلاص را به تصمیم دولت، نظر مراجع تقلید زده است. آیت الله العظمی سبحانی، از این تصمیم اعلام نارضایتی کرده است و یکی از مراجع دیگر نیز تذکر جدی ای را به دولت داده است. همچنین خبر می رسد که یکی از مراجع دیگر تقلید نیز گفته است در صورت عدم تغییر این تصمیم، واکنش جدی‌ای بروز خواهد داد.

این هماهنگی میان مردم و علما و اصناف و مراجع تقلید، بی شک به خاطر روحانی بودن یا رابطه شخصی استاندار قم با این گروه ها نیست بلکه خدمات وی به مردم و حضور فعال وی در تمامی شوون قم که باعث اتفاقات مبارکی شده است، علت این هماهگنی و وحدت کلمه میان قشرهای مختلف مردم شده است. از سوی دیگر جانشین پیشنهاد شده برای استانداری قم نیز از سابقه روشنی برخوردار است و مردم دقیقا به خاطر همین سابقه دلشان نمی خواهد کسی که موقع پخش خبر برکناری اش در استان همدان، اقشار مردم شیرینی پخش کرده اند، به قم بیاید.

از هیئت دولت نیز اخباری مبنی بر احتمال تغییر تصمیم دولت در جلسه یکشنبه هیئت دولت به گوش می رسد. برخی از وزرا و اعضای هیئت دولت نگرانی مراجع و مردم را متوجه شده اند و احتمالا این تصمیم عجولانه دولت با ابقای حجت الاسلام و المسلمین موسی پور در سمت استانداری قم، تغییر خواهد کرد.

در این صورت، کار برای استاندار قم، پس از ابقا در سمت خود سخت تر خواهد شد چرا که مردمی که این چنین پشتیبان وی بوده اند، از وی انتظار زحمت کشیدن بیشتری برای قم را خواهند داشت، امری که به نظر می رسد حجت الاسلام و المسلمین موسی پور خود را وقف آن کرده است.

انتهای پیام / 101
https://qomnews.ir/vdci.uayct1avrbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مرتضی
درود بر مردم غیور قم وعلماء انقلابی آن .
باید آنقدر مقاومت کرد تا جناب آقای موسی پور به استانداری برگردد.ما مردم قم قدر خدمات ایشان را می دانیم.