شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب : 7923

193 کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی معدوم شد

قم نيوز : قم نیوز: رییس مرکز بهداشت استان قم گفت: در مدت سه روز پذیرایی استان قم از زائران مسجد مقدس جمکران طی بازرسی‌های به عمل آمده با هدف حفظ سلامت زائران 193 کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی معدوم شد.
193 کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی معدوم شد
به گزارش قم نیوز، محمد محمدیان امروز با اشاره به اقدامات مرکز بهداشت برای جلوگیری از شیوع بیماری‌ها در میان زائران مسجد مقدس جمکران، اظهار داشت: در مدت سه روز میزبانی شهر قم از زائران جمکران، ۳۰ بازرس بهداشت مسئولیت نظارت بر مواد غذایی که به مسافران عرضه می‌شد را به عهده داشتند.

وی ادامه داد: در این مدت کارشناسان مرکز بهداشت استان قم ۱۸ مورد شکایات مردمی در رابطه با مسائل بهداشتی در رستوران‌ها و مجتمع‌های رفاهی را پیگیری کردند.

رییس مرکز بهداشت استان قم اضافه کرد: ضد عفونی کردن هزار و ۵۰۰ چشمه سرویس بهداشتی به منظور جلوگیری از انتقال بیماری‌ها از دیگر فعالیت‌های این مرکز در طول ایام نیمه شعبان بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های مرکز بهداشت، پیگیری سلامت آب آشامیدنی مورد استفاده زائران بود که در این راستا ۲۹۳ مورد کلرسنجی آب صورت گرفت.

محمدیان ابراز داشت: همچنین ۴۰۰ هزار لیتر آب در این مدت توسط کارشناسان مرکز بهداشت استان قم با روش‌های علمی ضدعفونی شد.

رییس مرکز بهداشت استان قم تصریح کرد: در زمینه نظارت بر بهداشت تغذیه زائران، مرکز بهداشت استان قم ۳۹۸ قلم مواد غذایی غیر بهداشتی را توقیف کرد و در این راستا ۱۹۳ کیلوگرم مواد غذایی فاسد معدوم شدند.

وی ادامه داد: همچنین ۴۰ مورد برخورد با دستفروشان متخلف از قوانین بهداشتی در این سه روز توسط مرکز بهداشت استان قم انجام شده و سه نفر از متخلفان مسائل بهداشتی به دادگاه معرفی شدند.

محمدیان اظهار داشت: در ایام نیمه شعبان ۹۶۰ مورد بازدید از اماکن عمومی، فروشگاه‌های بین‌راهی و ایستگاه‌های صلواتی به منظور بررسی سطح بهداشت آنان صورت گرفت و دو مورد از این مراکز نیز از سوی مرکز بهداشت اخطار تعطیلی دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۷۰ بنر حاوی نکات بهداشتی در سطح شهر و مسیرهای مواصلاتی نصب شد تا زائران و شهروندان با نکاتی که در فصل گرم برای جلوگیری از بیماری‌ها کاربرد دارد، آگاه شوند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcc.iqma2bqo1la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما