سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : 7990

اقبال جوانان به بازی‌های رایانه‌ای جهت‌دهی شود

قم نيوز : قم نیوز: رییس مرکز رشد دانشگاه قم گفت: باید با نگاه واقع‌بینانه به اقبال جوانان به بازی‌های رایانه‌ای این علاقه را ساماندهی کرد.
اقبال جوانان به بازی‌های رایانه‌ای جهت‌دهی شود
به گزارش قم نیوز، سیدمحمد طباطبایی امروز با اشاره به آغاز جام دیجیتال استان قم اظهار داشت: نخستین دوره مسابقات دیجیتال استان قم از ۱۷ تیرماه در مجتمع منطقه‌ای دیجیتال دانشگاه قم برگزار می‌شود که در این مسابقات حدود ۲۰۰ مخاطب حرفه‌ای بازی‌های رایانه آغاز شده و تا ۲۳ تیر ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: این مسابقات در چهار رشته PES و FIFA رایانه‌های خانگی و T BOX در حال برگزاری است که برندگان به مسابقات ملی و پس از آن مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شوند.

رییس مرکز رشد دانشگاه قم افزود: هدف از برگزاری این مسابقات در واقع در نظر گرفتن واقعیت وجود بازی‌های رایانه‌ای و اقبال گسترده جوانان به این بازی‌ها است.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم این واقعیت را بپذیریم که بخش عظیمی از جوانان و نوجوانان در جامعه ما قسمت اعظم اوقات فراغت خود را با این بازی‌های پر می‌کنند، می‌توانیم برای جهت‌دهی به این موضوع برنامه‌های مفیدی را طراحی کنیم.

طباطبایی گفت: اینگونه حرکت‌ها موجب می‌شود که تا زمینه‌ای برای کشف استعدادهای برتر در استان در عرصه فناوری‌های دیجیتال ایجاد شده و مجموعه استان قم به سوی تولید محصولات تجاری در این زمینه برود.

وی ابراز داشت: همچنین وجود این افراد در مجتمع دیجیتال موجب می‌شود که ما در جلسات نقد و بررسی، آنها را با آسیب‌های بازی‌های رایانه‌ای آشنا کرده و نقاط مثبت و ضعف پرداختن به این موضوعات را برای جوانان و نوجوانان تبیین کنیم.

رییس مرکز رشد دانشگاه قم خاطرنشان کرد: وجود چنین جامعه آماری و ارتباط آنان با مراکز دانشگاهی موجب می‌شود تا محققان این جامعه آماری را مورد بررسی قرار داده و آسیب‌های بازی‌های رایانه‌ای را از نزدیک مطالعه کرده و راه‌حل‌هایی برای کاستن از این آسیب‌ها بیابند.

وی افزود: مرکز رشد دانشگاه قم تلاش می‌کند تا شرایط را برای کاربران حرفه‌ای بازی‌های رایانه‌ای و برنامه‌نویسان استان قم ایجاد کند تا آنها بتوانند بازی‌های بومی را متناسب با فرهنگ ایرانی تولید کنند.

طباطبایی ادامه داد: باید با کیفیت بخشیدن به بازی‌های بومی که دارای محتوای فرهنگی مورد تائید ما هستند، تلاش کنیم اقبال روز افزون جوانان به بازی‌ها یارانه‌ای را کنترل کرده و به مسیر صحیح هدایت کنیم.

وی ابراز داشت: بازی‌های خشنی که امروز فراوان مورد استفاده جوانان قرار می‌گیرد، آسیب‌های بسیاری را متوجه روحیه آنان می‌کند.

رییس مرکز رشد دانشگاه قم گفت: تا نتوانیم جایگزین مناسبی برای بازی‌های خشن غربی به جوانان خود معرفی کنیم، آنها از آسیب‌های این بازی‌ها مصونیت نخواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: پرداختن به مقوله رسانه‌های دیجیتال از نظر اقتصادی نیز می‌تواند بازار پرسودی را پیش روی ما قرار دهد.

طباطبایی اظهار داشت: استان قم از لحاظ حضور کاربران حرفه‌ای رسانه‌های دیجیتال در کشور، موقعیت خاصی دارد که تا به حال این افراد پایگاه خاصی برای تمرکز فعالیت‌های خود نداشته‌اند که مرکز رشد دانشگاه قم تلاش می‌کند این خلاء را جبران کند.

وی افزود: همچنین در استان قم چندین شرکت فعال در زمینه ساخت بازی‌های رایانه‌ای وجود دارد که عمده آنان در حال حاضر زیر پوشش مرکز رشد دانشگاه قم هستند و محصولات قابل قبولی را به بازار عرضه می‌کنند و مجتمع فرهنگی دیجیتال منطقه‌ای دانشگاه نیز برای حمایت از این شرکت‌ها و موسسات فرهنگی در مرکز رشد دانشگاه قم تاسیس شده است.

رییس مرکز رشد دانشگاه قم اظهار داشت: ظرفیت استان قم برای فعالیت در زمینه فناوری‌های فرهنگی بسیار بیش از حدی است که تا امروز محقق شده و مرکز شد دانشگاه قم برای تحقق کامل‌تر این ظرفیت از فعالان این عرصه حمایت می‌کند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcg.y9urak9yzpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما