چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : 8241

هشدار معاون ستاد امر به معروف قم درباره بدحجابی سازمان یافته

قم نيوز : قم نیوز: معاون هیئات و مساجد ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد عده‌ای بدحجاب هر روز صبح با اتوبوس وارد قم می‌شدند و به طور سازماندهی شده در اطراف حرم بدحجابی را ترویج می‌کردند.
هشدار معاون ستاد امر به معروف قم درباره بدحجابی سازمان یافته
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمد یاران در گردهمایی مسوولان هیئات مذهبی قم که به همت سازمان تبلیغات و شورای هیئات مذهبی در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه ستاد احیا امر به معروف فرهنگ سازی تذکر لسانی است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ترویج امر به معروف و نهی از منکر بر عهده هر مسلمانی است، تصریح کرد: عده‌ای برداشت می‌کنند وظیفه امر به معروف را فقط باید به ارگانی خاص محول کرد و بقیه هیچ فعالیتی نداشته باشند.

معاون هیئات و مساجد ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان با تاکید بر اینکه امر به معروف حالت غریبی پیدا کرده است، افزود: بقیه ارکان فروع دین احیا شده‌اند اما در موضوع امر به معروف عده‌ای سکوت می‌کنند.

یاران با اشاره به اینکه "تذکر لسانی، وظیفه‌ای همگانی" شعار ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار کرد: عده‌ای تا می‌گوییم امر به معروف کنید منتظر بی‌سیم و سلاح هستند در حالی که پیامبراکرم(ص) با اخلاق نیکو خود دیگران را به اسلام دعوت کرد نه با شمشیر و برخورد قهری.

وی با تاکید بر اینکه آمران به معروف به هیچ عنوان حق ندارند فعالیت قضایی و قهری انجام دهند، تصریح کرد: آمران به معروف وظیفه دارند تنها تذکر دهند.

معاون هیئات و مساجد ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به اینکه باید فرهنگ سازی امر به معروف در جامعه شکل گیرد، اضافه کرد: اگر فردی در هر لباس و منزلتی خطا کرد، فقط به صورت مودبانه باید تذکر داد.

یاران با تاکید بر اینکه امر به معروف فقط تذکر در مورد موضوع حجاب نیست، خاطرنشان کرد: عده‌ای استنباط می‌کنند امر به معروف فقط در مسئله حجاب است که این افراد شأن امر به معروف را پایین می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در ایامی از سال وضعیت حجاب اطراف حرم حضرت معصومه(س) خوب نبود، اظهار کرد: بررسی‌های مسوولان امنیتی و اطلاعاتی استان نشان می‌داد عده‌ای فرد بدحجاب هر روز صبح با اتوبوس وارد قم می‌شدند و به طور سازماندهی شده در اطراف حرم بدحجابی را ترویج می‌کردند.

معاون هیئات و مساجد ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان تصریح کرد: این افراد برای ایجاد ناهنجاری در قم سازماندهی شده بودند.

یاران با اشاره به اینکه مهم‌ترین دغدغه آمران به معروف عدم حمایت است، اضافه کرد: نیروی انتظامی استان قول داده است تمام آمران به معروف را حمایت کند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcg.t97rak9xqpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما