يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : 29147
گزارش قم نیوز از جلسه شورای شهر قم؛

برخی اختیارات مالی شهردار قم به قائم‌مقام شهردار تفویض شد

قم نيوز : قم نیوز: در یکصد و دوازدهمین جلسه علنی و رسمی شورای شهر قم مسائل مختلفی مانند پرداخت کمک مالی ۵ میلیاردی به شهرداری خرمشهر و تفویض اختیار به قائم‌مقام شهردار قم بررسی شد.
برخی اختیارات مالی شهردار قم به قائم‌مقام شهردار تفویض شد
به گزارش قم نیوز، یکصد و دوازدهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم، صبح امروز با حضور رئیس شورای شهر قم و اعضای این شورا و همچنین اسماعیل زارعی کوشا قائم‌مقام شهردار قم در سالن جلسات این شورا برگزار شد.

در جلسه علنی و رسمی شورای شهر قم مسائل مختلفی مانند پرداخت کمک مالی ۵ میلیاردی به شهرداری خرمشهر و تفویض اختیار به قائم مقام شهردار قم بررسی شد.

پروانه ساخت زمین‌های چاله کوره قم باطل می‌شود
مصطفی سعادت طلب در ابتدای جلسه به ارائه سه لایحه مربوط به کمیسیون امور زیربنایی پرداخت و نخستین لایحه این کمیسیون را که مربوط به اخذ مجوز اجرا صورت جلسه با موضوع واگذاری ۲۰۰۰ مترمربع زمین بود که با رأی موافق اعضا تصویب شد.

لایحه دوم مربوط به زمین‌های شهرک فاطمیه بود که در منطقه موسوم به چاله کوره قرار دارد و انباشتگی خاک ایجاد شده در آینده سبب نشست زمین می‌شود. از سوی دیگر برخی از مردم برای دریافت پروانه ساخت در این منطقه اقدام کرده اند اما ایجاد سازه‌های مناسب در این منطقه امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه در کمیسیون مصوب شده است پروانه‌های صادره در این منطقه لغو و هزینه دریافت شده از مردم به قیمت روز به آن‌ها برگردد.

سعادت طلب با اشاره به اینکه این منطقه فقط برای ایجاد فضای سبز مناسب است افزود: نظر کمیسیون بر این است که تملک این منطقه را در دست بگیریم و توسعه فضای سبز را در این منطقه داشته باشیم.

وحید شایسته نیک عضو شورای شهر قم با بیان اینکه این زمین‌ها نشست زیادی دارد افزود: تنها کاربری این منطقه این است که فضای سبز ایجاد شود و می‌توان یک بوستان در این منطقه ایجاد کرد.

حسن بختیاری با اشاره به اینکه باید تصمیمی گرفته شود که بتوانیم آن را اجرا کنیم خاطر نشان کرد: وضعیت بودجه و عملکرد شهرداری برای تملک در این منطقه را نیز باید در نظر گیریم.

سومین لایحه امروز کمیسیون امور زیربنایی مربوط به اخذ مجوز اعمال ماده ۹ برای چند باب مغازه بود که در مسیر پروژه تقاطع سه سطحه شهدای ۱۵ خرداد واقع بود که با رأی موافق اعضا به تصویب رسید.

مجوز اجرای آئین‌نامه نظام آموزشی کارکنان شهرداری صادر شد
حجت الاسلام محمد آتش زر لایحه مربوط به اخذ مجوز اجرا آیین نامه نظام آموزشی کارکنان شهرداری را مطرح کرد که بحث‌های مختلفی در موردان صورت گرفت.

علیرضا پوریافر با اشاره به اینکه دو سال است از درخواست ما برای این موضوع می‌گذرد، افزود: ما این لایحه را برای ایجاد یک بسته حمایتی به شورای شهر فرستادیم و نمی‌خواستیم آیین نامه آموزشی برای آن تصویب کنیم.

معاون شهردار قم با اشاره به اینکه رشته‌های زیادی برای ما در شهرداری وجود دارد که نیاز به متخصص دارد افزود: برخی از این رشته‌ها را حذف کردیم و اصلاحاتی را ایجاد کردیم.

سپس این لایحه به رأی گذاشته شد و به تصویب رسید.

لایحه مربوط به اخذ مجوز اعمال مساعدت به انجمن حمایت از زندانیان بابت عوارض ساختمان به مبلغ ۱۱.۲ میلیون تومان نیز توسط رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مطرح و به تصویب رسید.

این مصوبه با پیشنهاد لایحه شدن تخفیف عوارض برای همه مساجد به رأی گذاشته شد و به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه لایحه‌ای مربوط به درخواست مساعدت در عوارض به مبلغ ۲۹ میلیون تومان که از طرف حسینیه‌ای مطرح‌شده بود که بارأی اعضا به کمیسیون امور زیر بنایی بازگشت تا مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

اخذ مجوز صدور چک‌های ۵۰۰ میلیونی توسط قائم‌مقام شهردار
آتش زر لایحه مربوط به اخذ مجوز تفویض اختیار به قائم مقام و معاون مالی-اقتصادی شهردار را مطرح کرد و افزود: در توافقنامه‌ها امکان تفویض نیست اما در مورد چک‌ها تا مبلغ ۲۰۰ میلیون اختیار به قائم مقام داده می‌شود.

بختیاری خاطر نشان کرد: تفویض شورا به شهردار قابل تفویض به هیچ شخص دیگری نیست.

پوریافر با اشاره به اینکه در همه شهرهای بزرگ این یک کار مرسوم است افزود: با این کار شهردار برای امضای همه چک‌ها درگیر نمی‌شود و مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای قائم مقام مبلغ کمی است و پیشنهاد دارم این مبلغ برای تسریع فرایندها بیشتر شود.

ذاکریان با اشاره به اینکه شهرداری قم حتی در مورد پرداخت حقوق ماهیانه هم پرداخت میلیاردی دارد، افزود: پیشنهاد من تفویض اختیار یک میلیاردی است.

آتش زر با بیان اینکه شهردار باید در مورد امور اطلاعات کافی را داشته باشد، خاطرنشان کرد: با این کار اختیارات شهردار کم می‌شود و امضا مبالغ بالا باید در دست شهردار باشد و میزان ۲۰۰ میلیون مبلغ خوبی برای این لایحه است.

سپس نظر کمیسیون برای ۲۰۰ میلیون تومان و سپس یک میلیارد تومان به رأی گذاشته شد که تصویب نشد و مبلغ پیشنهادی ۵۰۰ میلیون تومان جهت تفویض اختیار به قائم مقام شهردار به تصویب رسید.

آتش زر لایحه‌ای که مربوط به درخواست ارائه طریق در خصوص نحوه اعمال ضریب یک چهارم عوارض مازاد تراکم را مطرح کرد وافزود: این لایحه را برای تصویب به جلسه نیاورده‌ایم و به دلیل ابهاماتی که در آن وجود داشت مطرح کرده‌ایم.

مصوبه پرداخت ۱.۵ درصد از مازاد درآمد حاصل سال ۹۲ به عنوان کارانه به پرسنل شهرداری را نیز مطرح کرد که با رأی موافق اعضا به تصویب رسید.

لایحه شهرداری مربوط به درخواست معافیت از پرداخت هزینه ترمیم نوار حفاری توسط شرکت برق به تصویب رسید.

آتش زر لایحه مربوط به اخذ مجوز اعمال تخفیف در عوارض سنوات گذشته واحدهای صنفی سوهانی را مطرح کرد و گفت: این لایحه توسط شهرداری داده‌شده ‌و هدف این است که تخفیف ۳۰ درصدی داده شود تا مشغولان در این صنف عوارض قبلی خود را نیز پرداخت کنند.

ذاکریان با اعلام مخالفت خود با این لایحه افزود: اگر این کار را انجام دهیم به این معناست که هرکسی تخلفی انجام می‌دهد می‌تواند بعد با تخفیف عوارض خود را بپردازد و این کار درستی نیست.

آتش زر با اشاره به اینکه مصوبه‌های ما نیز با مشکلاتی مواجه ‌است افزود: با این روش می‌خواهیم کاری کنیم تا همه عوارض خود را پرداخت کنند و این موضوع مشروط به پرداخت عوارض تا پایان سال است.این لایحه به دلیل مخالفت اعضا و بارأی مخالف آن‌ها رد شد.

سپس آتش زر لایحه مربوط به اخذ متمم بودجه سال ۹۳ اتوبوس‌رانی را مطرح کرد که با دستور رئیس شورای اسلامی شهر قم به رأی گذاشته شد و به تصویب رسید.

بختیاری با ارائه طرح دوفوریتی مربوط به اخذ مجوز برپایی جشن تجلیل از پاکبانان و باغبانان زحمت کش را مطرح کرد و افزود: ۳۸۰ میلیون تومان بودجه برای این لایحه درخواست شده است.

محسن عابدینی پور عضو شورای ‌شهر قم با بیان اینکه این موارد نیاز به دوفوریتی بودن ندارد افزود: اگر در بودجه این موضوع در نظر گرفته شده است پرداخت آن مشکلی ندارد.دو فوریت این لایحه رد شد.

لایحه دو فوریتی دیگر امروز مربوط به شرکت دو نماینده از اعضای شورای شهر قم به آلمان برای شرکت در نمایشگاه فناوری اطلاعات بود.

لوایح مربوط به تخفیف عوارض ساختمانی عضو ثابت جلسات شورا
دوفوریتی بودن این لایحه رد شد و آتش زر در این مورد گفت: امروز لزومی برای این کار وجود ندارد و هرگونه اطلاعات در مورد این موضوعات در فضای مجازی هم وجود دارد و این کار تنها سبب ایجاد حاشیه برای شهرداری و شورای شهر می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه لایحه مربوط به درخواست مساعدت در پرداخت عوارض حوزه علمیه پردیس خواهران جامعه المصطفی العالمیه به میزان ۲۵ درصد تخفیف در عوارض را مطرح کرد و به تصویب رسید.

لایحه دیگر کمیسیون برنامه و بودجه مربوط به درخواست تخفیف موسسه میراث النبوه به میزان ده درصد تخفیف در عوارض بود که تصویب شد.

ذاکریان نخستین لایحه کمیسیون خدمات شهری را که مربوط به تغییر تعرفه بهای خدمات کشتارگاه‌ها بود را مطرح کرد که بنابراین لایحه بهای خدمات این سازمان به میزان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد. این لایحه تصویب شد.

لایحه دیگری که توسط رئیس کمیسیون خدمات شهری مطرح شد مربوط به تعرفه بهای خدمات سازمان ترافیک بود که در این لایحه برخی نرخ‌ها کاهش یافته است، این لایحه با رأی موافق اعضا به تصویب رسید.

لایحه مربوط به گزارش سازمان اتوبوسرانی و وضعیت معافیت اتوبوس‌های بخش خصوصی نیز توسط ذاکریان مطرح شد و به تصویب رسید.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdccmsqi.2bqo08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما