يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۱
کد مطلب : 29156
گزارش قم نیوز از حواشی جلسه علنی شورای شهر قم

آغاز دوباره دلبری، پایان شایعات/ مسافرانی که از پرواز آلمان جا ماندند

قم نيوز : قم نیوز: در یک صد و دوازدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم امروز شهردار قم در جلسه حاضر و به شایعات مربوط به خود پایان داد.
آغاز دوباره دلبری، پایان شایعات/ مسافرانی که از پرواز آلمان جا ماندند
به گزارش قم نیوز، صد و دوازدهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم امروز در حالی آغاز شد که محمد دلبری هنوز به دلیل کسالت ناشی از بیماری قلبی در جلسه حضور نداشت و جای خویش را به اسماعیل زارعی کوشا قائم مقام خود سپرده بود.

در جلسه امروز حواشی جالبی دیده شد که شاید مهم‌ترین آن‌ها حضور سرزده دلبری شهردار قم در جلسه بود که کسی تصور این حضور زود هنگام را نداشت.

شهردار قم که مدتی به دلیل بیماری قلبی نمی‌توانست در جلسات شورای شهر حاضر شود امروز با حضور خود در جلسه علنی شورا به حرف‌وحدیث‌هایی که در این مدت برای او ایجادشده بود خاتمه داد.

دلبری در جمع خبرنگاران که پس از دیدن او چیزی نمانده بود خبر مصوبات شورا را فراموش کنند و برای صحبت با بیرون از سالن جلسات جمع شده بودند در جواب یکی از خبرنگاران که شایعه استعفای شهردار را پرسید گفت: متأسفانه باید بگویم شهر قم شرایطی دارد که شایعه‌ها در آن به‌راحتی ایجاد می‌شود اما باید بگویم تا آخرین لحظه سنگر خدمت به مردم را رها نمی‌کنم و حتی اگر در این راه کشته شوم در درگاه کریمه اهل‌بیت (س) جانم را فدا کرده‌ام و از آن ترسی ندارم.

شهردار قم پس از حضور کوتاه‌مدت خود در جلسه شورای اسلامی شهر قم به خبرنگاران در مورد بیماری‌اش توضیحاتی داد و گفت: پزشک معالج من را از کارهایی که استرس‌زا باشند منع کرده است و دو ماه برای من استراحت مطلق تجویز کرده است اما با توجه به سفر رئیس‌جمهور به قم مناسب دیدم در محل کار حاضر شوم و امور را رسیدگی کنم.

شهردار قم امروز همچنین پس از شرکت در جلسه شورا به دیدار مراجع و علما قم رفت و با آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی و آیت‌الله صافی گلپایگانی دیدار و گفتگو کرد.

مذاکرات هسته‌ای در شورای شهر قم

امروز یکی از مصوبه‌های پرسروصدای شورای شهر در مورد صدور مجوزی به شهرداری قم برای مباحث مربوط به‌نظام آموزشی کارکنان شهرداری بود.

شهرداری قم هم که گویا قبلاً لیستی از رشته‌های مختلف دانشگاهی آن‌هم در مقاطع بالا مانند دکتری را برای تصویب به شورا سپرده بود و نماینده شهرداری هم تأکید خاصی بر این موضوع داشت.

اما مذاکرات هسته‌ای زمانی در جلسه مطرح شد که بحث‌های علمی خیلی دقیقی در جلسه درباره موضوع در حال شکل‌گیری بود.

اعضا به‌طوری گرم در بحث شده بودند که در حال تقسیم‌بندی موضوع به دو بخش کلی و جزئی بودند که نائب رئیس شورا یعنی حسن بختیاری بحث را بیش‌ازحد جدی دید و گفت: موضوع جلسه دارد به سمتی مشابه مذاکرات هسته‌ای می‌رود و با کلی و جزئی شدن این بحث به نتیجه‌ای نمی‌رسیم.

بختیاری شهرداری را هم نسبت به رشته‌های مطرح‌شده مورد خطاب قرارداد و گفت: چیزی نمانده بود دکترای رشته آشپزی را هم بین رشته‌ها بیاورید.

به‌هرحال این لایحه با همه بحث‌ها و البته با رشته‌های پیش نهادی و مورد تأیید شورای شهر به تصویب رسید.

طرحی که بی‌اجازه از لوایح سر درآورده بود

لایحه دیگر گروه برنامه‌وبودجه مربوط به درخواست تخفیف عوارض دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بود که پیشنهاد کمیسیون این بوده است که علاوه بر تخفیف مربوط به دهه فجر ۱۰ درصد تخفیف دیگر نیز برای این عوارض در نظر گرفته شود.

مولایی عضو شورا با اشاره به اینکه در منطقه پردیسان و توسط دفتر تبلیغات حوزه علمیه مرکزی فرهنگی، ورزشی در حال احداث است گفت: این پروژه برای عموم است و باید از احداث این مرکز استقبال کنیم.

اعضای شورا هنوز در حال بحث بر عام‌المنفعه یا خاص المنفعه بودن این مرکز بودند که مشخص شد این بحث در مورد طرحی است که با سه امضا و با اشتباه مسئول مربوط به لوایح به صحن علنی آمده و باید ابتدا تبدیل به لایحه نشده است و بحث همین جا ناتمام می‌ماند.

اما شاید واکنش رئیس شورا در مورد ورود غیر قانونی این لایحه که ناشی از سهل انگاری شخصی خاص بود جالب بود چرا که این اشتباه برای نخستین بار در جلسات شورا بیاتی را عصبانی کرد و مجبور به واکنش تند به خاطر این بی نظمی نمود.

خرمشهر همچنان در انتظار کمک دولتی‌ها


یکی دیگر از لوایح امروز که اتفاقاً با حضور شهردار مطرح شد مربوط به کمک ۵ میلیارد تومانی شهرداری قم به شهرداری خرمشهر بود تا بتوانند پل‌های عابر پیاده ای را در این شهر بسازند.

لایحه ای که دلبری در مورد آن گفت همه شهرداری‌های کشور کمک کرده‌اند و هر شهر بخشی از کار را به دوش گرفته است تا کار به نتیجه برسد و ما هم بر اساس توانایی خود این بخش را قبول کرده‌ایم و با نیروی داخلی شهر قم می‌خواهیم این پروژه را عملیاتی کنیم.

اما این لایحه باوجود تأیید همه اعضا مبنی بر حق بزرگ این شهر و مردمانش بر مردم دیگر کشور رأی نمی‌آورد و شورانشینان ترجیح می‌دهند این کار را دولت به عهده بگیرد و بودجه شهری مردم قم صرف عمران و آبادی مردم شهر شود.

مسافرانی که از پرواز آلمان جا ماندند


لایحه مربوط به اعزام دو تن از اعضای شورا به آلمان برای شرکت در نمایشگاه IT و یا همان فناوری اطلاعات لایحه است که در جلسه مطرح می‌شود آن‌هم به‌صورت دوفوریتی!

اما اقدام خوب اعضای شورا در رد دوفوریتی این لایحه در حالی انجام می‌شد که زمانی برای اقدامات مربوط به اعزام توسط نمایندگان شورا به آلمان وجود نداشت و درواقع رد دو فوریت به معنی لغو این سفر بود.

در زمان رأی‌گیری این لایحه تنها سه موافق داشت که یکی از آن‌ها رئیس همیشه موافق شورا و دیگری دو مسافر سفر آلمان بودند که به قول محمد آتش زر می‌توانند اطلاعات خودشان در مورد فناوری اطلاعات را با یک سرچ اینترنتی هم کامل کنند!

جلسه علنی شورای شهر امروز به دلیل تعداد زیاد لوایح طولانی‌تر و از ساعت ۷ الی ۱۰ و ۲۰ دقیقه ادامه یافت تا شورانشینان بتوانند لوایح خود را به سامان بیشتری برسانند.

انتهای پیام/130

https://qomnews.ir/vdccesqi.2bqop8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

نعمت اله عواطف رستمی عضو شورای شهر
با سلام مدت کوتاهی است که اخبار این سایت را دنبال میکنم مطالب را خوب تحلیل و ببدون نقص مینویسید .اگر در اشاره به افراد که به هر حال در جلسه نظراتی دارند نیز بیطرف باشید .بسیار عالی خواهد شد.
موفق باشید