سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : 15050
سرپرست هیئت وزنه برداری استان قم:

منابع مالی و حمایت ها از وزنه برداری کافی نیست

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست هیئت وزنه برداری استان قم از کمبود منابع مالی و حمایت و پشتیبانی مناسب از رشته وزنه برداری در قم خبر داد.
منابع مالی و حمایت ها از وزنه برداری کافی نیست
 به گزارش قم نیوز، محمدحسین شجاع فرد در مجمع انتخابات هیئت وزنه برداری قم در حضور حسین رضازاده رئیس فدراسیون وزنه برداری، عباس جهان بینی مدیر کل ورزش و جوانان استان قم و سایر اعضای این مجمع شامگاه دوشنبه برگزار شد تصریح کرد: قم استانی است که تمام موجودیت وزنه برداری آن در یک شهر است یعنی شهر قم و مانند سایر استان ها در شهرستان ها نیرویی در رشته وزنه برداری نداریم.
 
وی ادامه داد: بسیاری از استان های دیگر هر کدام چندین شهرستان زیر مجموعه خود دارند و زمانی که می خواهند در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کنند، بین وزنه برداران تمام شهرستان ها رقابت انتخابی می گذارند و از بین آنها برترین ها را انتخاب می کنند در حالی که در قم اینگونه نیست.
 
سرپرست هیئت وزنه برداری استان قم اضافه کرد: وزنه برداری تنها در قم فعال است و هنوز شهرها و بخش های تابعه ما این ظرفیت را ندارند که بخواهیم نمایندگی هیئت وزنه برداری و یا آموزش وزنه برداری را در آنها راه اندازی کنیم.
 
وی تصریح کرد: با این حال ما در ارزیابی عملکرد هیئت های زیر مجموعه فدراسیون وزنه برداری در سال 1391 در بین 31 استان در جایگاه سیزدهم ایستاده ایم در حالی که مانند بسیاری از استان ها امکانات و تجهیزات و همچنین نیروی انسانی مختصص ما چندان زیاد نیست.
 
شجاع فرد ابراز داشت: در فاصله بین سال های 1386 تا 1388 شاهد افت محسوسی در وزنه برداری قم بودیم اما از یک سال گذشته که بار دیگر مسئولیت سرپرستی هیئت به من واگذار شد، سعی کردیم ابتدا نقاط ضعف را آسیب شناسی کنیم.
 
استعدادیابی را در اولویت فعالیت های هیئت قرار دادیم
 
وی یاد آور شد: از سال گذشته که بار دیگر سرپرست هیئت شده ام کار استعدادیابی را با جدیت در اولویت فعالیت های مهم هیئت قرار دادیم، لیگ های نوجوانان و جوانان وزنه برداری قم را برگزار کردیم و در لیگ جوانان وزنه برداری کشور نیز شرکت می کنیم.
 
سرپرست هیئت وزنه برداری استان قم افزود: برای رشد این رشته ورزشی و تحول در وزنه برداری قم برنامه های متعددی داشتیم و اجرا کردیم ولی واقعیت این است که وزنه برداری برای پیشرفت بیشتر نیازمند حمایت ها و البته نگاه جدی تر به این رشته از سوی وزارت ورزش و جوانان، ادارات کل استان ها و همچنین فدراسیون وزنه برداری است.
 
وی بیان کرد: در سال های گذشته و حتی همین الان رشته هایی مانند وزنه برداری و کشتی به عنوان ورزش هایی که حافظ اعتبار ورزش کشور هستند، شناخته می شوند اما چرا کمتر از این دو رشته پشتیبانی می شود و امکانات آنها کمتر است؟
 
شجاع فرد تصریح کرد: متاسفانه چند سال است که آموزش و پرورش که کانون و معدن استعدادهای این رشته بود، همکاری خوبی ندارد و حتی وزارت آموزش و پرورش مسابقات وزنه برداری را از المپیاد و رقابت های ورزشی دانش آموزان کشور حذف کرده است، پس کار استعدادیابی را کجا انجام بدهیم؟
 
وی اظهار داشت: در سایر استان ها به دلیل برخورداری از چندین شهرستان، رقابت های انتخابی گذاشته می شود و بهترین تیم آن استان به رقابت های قهرمانی کشور می آید در حالی که ما در قم این شرایط را نداریم و متاسفانه امکانات و منابع مالی ما نیز بسیار محدود است.
 
سرپرست هیئت وزنه برداری استان قم در پایان با بیان اینکه حمایت فدراسیون وزنه برداری از ما خوب بوده و امیدوارم ادامه یابد، ضمن گلایه از سجاد خدایی تنها کاندیدای مجمع انتخابات هیئت وزنه برداری  قم به دلیل عدم حضور وی در مجمع بدون اطلاع قبلی، اضافه کرد: دوست داشتم دوره سرپرستی که آن را سپری کردم آخرین حضورم در راس هیئت وزنه برداری قم باشد و نیرو جوان و خوش فکر در راس کادر بیاید و این رشته ورزشی را به جلو ببرد.


انتهای پیام/122
 
https://qomnews.ir/vdcawwn6.49nmm15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما