دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : 15645
شهردار قم:

امور مالی شهرداری قم در اتاق شیشه‌ای قرار دارد

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم با بیان اینکه اتاقی شیشه‌ای از پروژه‌ها و امور مالی مجموعه مدیریت شهری قم به وجود آمده است گفت: پرهیز از سیاسی‌کاری یکی از افتخارات شهرداری قم در دوره جدید محسوب می‌شود.
محمد دلبری، شهردار قم
محمد دلبری، شهردار قم
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد دلبری در نشست مشترک میان مجموعه مدیریت شهری قم با اعضای شورای شهر و منتخبان شورای چهارم اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تاکیدات فراوانی در مورد گسترش و توسعه همه‌جانبه قم داشته‌اند و مجموعه مدیریت شهری قم هم رویکردهای عمرانی، فرهنگی و اجتماعی آن را که مربوط به شهرداری می‌شد استخراج و جزو اسناد فرادستی کار خود قرار داد.
 
وی افزود: مجموعه مدیریت شهری در دوره جدید با نگاهی جامع مورد توجه قرار گرفته و تنها به یک بعد توجه نشده است؛ ترافیک و حمل و نقل عمومی، موضوعات عمرانی، مسائل فرهنگی و اجتماعی، نیروی انسانی و سلامت و آسایش مردم از جمله حوزه‌هایی هستند که مورد توجه قرار گرفته‌اند زیرا در گذشته ممکن است تنها به یک بعد اهمیت داده شده و سایر حوزه‌ها چندان مورد تاکید نبوده‌اند.
 
شهردار قم با بیان اینکه ممیزی املاک از سال 1370 در شهرداری قم صورت نگرفته بود خاطرنشان کرد: این کار در حال حاضر در حال انجام است؛ در حوزه‌های زیربنایی، شایسته‌سالاری و نیروی انسانی در کنار بخش فرهنگی با همین رویه در پیش گرفته شده است.
 
وی ادامه داد: ایجاد هسته گزینش ویژه شهرداری یکی از اقدامات شایسته در دوره جدید محسوب می‌شود. در گذشته هسته گزینش شهرداری در اختیار استانداری بود اما با اجازه رئیس جمهور وقت این مرکز در شهرداری به وجود آمد؛ تشکیل مدیریت ارزیابی و بهبود عملکرد شهرداری و آغاز استقرار نظام ارزیابی و مدیریت عملکرد شهرداری هم در این میان تاثیر فراوانی داشته است و به زودی پرسنل شهرداری در چند سطح تقسیم‌بندی خواهند شد و انتخاب مدیران و شهرداران بر این اساس صورت می‌گیرد.
 
دلبری بودجه‌محوری و توجه به رویکرد بودجه‌ای در شهرداری قم را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: در شهرداری معمولا کارهای موازی صورت می‌گیرد و موجب نارضایتی مردم هم می‌شود ضمن اینکه تعدد امضاها در برخی موارد ضمانتی برای کنترل صحیح را هم ایجاد نمی‌کند بنابراین مهندسی مجدد امور فرایندها در راستای کاهش زمان انجام کارها و افزایش رضایت مردمی در دستور کار قرار دارد.
 
شهردار قم با اشاره به ارتقای رتبه شهرداری قم به درجه 12 تصریح کرد: این کار با حمایت رئیس مجلس، وزیر کشور و در نهایت رئیس جمهور وقت محقق شد و این رتبه آخرین درجه شهرداری‌ها در ایران محسوب می‌شود.
 
دلبری از همکاری شورای شهر قم در خرید اتومبیل‌های جدید و نوسازی ناوگان موتوری شهرداری قم تشکر کرد و افزود: در حوزه بهبود سیمای شهری به دلیل اینکه ظاهر امر بیشتر در معرض دید عموم قرار دارد توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مد نظر بوده زیرا ایشان تصریح کرده‌اند که ظاهر شهر قم باید بهبود یابد اما اینکه تا چه حد در این زمینه کار شده و مقایسه آن با امور عمرانی مراجعه به اسناد طرح‌ها برخی سوء برداشت‌ها را برطرف می‌کند.
 
شهردار قم با اشاره به هزینه‌های کل شهرداری قم طی دوره جدید عنوان داشت: در سال 91 اوراق مشارکتی به فروش نرفته اما روند رو به رشد در تملک‌ها دیده می‌شود.
 
دلبری در ادامه به پروژه مترو قم اشاره کرد و افزود: تاکنون حفاری به شیوه سنتی در این طرح صورت می‌گرفت و به زودی به وسیله دستگاه پیشرفته TBM ادامه حفاری صورت خواهد گرفت.
 
شهردار قم با بیان اینکه اتاقی شیشه‌ای از پروژه‌ها و امور مالی مجموعه مدیریت شهری قم به وجود آمده است گفت: پرهیز از سیاسی‌کاری یکی از افتخاراتی است که در دوره شهرداری قم در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی در بخش دیگر سخنان خود که در پاسخ به سئوالات منتخبان شورای چهارم صورت گرفت با اشاره به بلوار پیامبر اعظم(ص) بیان داشت: این طرح طی 16 سال نخست 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و فراوانی آن نسبت به هر سال قابل ارزیابی است؛ از سال 90 تاکنون هم 37 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و دستور اخیر رئیس جمهور به وزیر راه و شهرسازی مبنی بر جمع‌آوری خطوط راه‌آهن تاثیر فراوانی بر راه‌اندازی آن داشته است و با این حال اگر کسی ابهامی در این زمینه دارد پاسخگو خواهیم بود.
 
شهردار قم تصریح کرد: عملکرد شهرداری قم طی دوره جدید اقتصادی‌ترین عملکرد بوده و من شهرداری را با بدهی 960 میلیارد تومان تحویل گرفته‌ام و دو سال هم خشکسالی مالی را پشت سر گذاشتیم؛ میزان کمک‌های دولتی و پیشرفت پروژه‌ها نشان می‌دهد که مدیریت خوب شهری سبب شده است که هیچ طرحی تعطیل نشود.
 
وی افزود: کار فرهنگی در قم که ام‌القرای جهان تشیع است باید به صورت خاص باشد و هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم؛ تاکنون از بیوت مراجع عظام تقلید و سایر مراکز فرهنگی و دینی دعوت و نظرات آنها در سند چشم انداز شهر لحاظ شده است اما کار زیادی برای تحقق اهداف در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی و در عرصه‌های گوناگون باقی مانده به ویژه اینکه پیوست فرهنگی برای همه پروژه‌های شهری باید در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcamin6.49nmy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما