> جامعه پزشکی در تحریم‌های 18 ماهه اخیر دِین خود را به مردم ادا کرد | قم نیوز
شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : 15696
حجازی عنوان کرد:

جامعه پزشکی در تحریم‌های 18 ماهه اخیر دِین خود را به مردم ادا کرد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: در ۱۸ ماهه اخیر و بعد از اعمال تحریم‌ها فشار‌های سنگینی به جامعه پزشکی و مردم وارد شد، اما این قشر با تلاش و کوشش بی‌دریغ دین خود را به مردم و بیماران ادا کرد.
جامعه پزشکی در تحریم‌های 18 ماهه اخیر دِین خود را به مردم ادا کرد
 به گزارش قم نیوز، سید شمس الدین حجازی، شامگاه پنج شنبه در مراسم بزرگداشت روز پزشک که بمناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت ابوعلی سینا در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: در ابتدای جنگ تحمیلی سازمان یونسکو مراسم بزرگداشت این دانشمند بزرگ ایرانی را برگزار و بیمارستان‌هایی را به نام بوعلی سینا نامگذاری کرد و مقالات فراوانی در خصوص مقام علمی وی به نگارش در آورد.
 
وی با بیان اینکه بوعلی سینا در شهر بخارا متولد شد و در همدان به خاک سپرده شد، افزود: امروز برخی کشور‌ها اصرار دارند ابوعلی سینا را دانشمندی عرب بدانند و تنها دلیل آنها نیز نوشتن کتاب توسط وی به زبان عربی بود در حالی که در آن زمان بیشتر کتاب‌ها به زبان عربی نوشته می‌شد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، با بیان اینکه ایرانی‌ها باید بیش از این قدر مفاخر خود را بدانند، افزود: باید نسل‌های جدید را با دانشمندان بزرگی همچون بوعلی سینا آشنا کنیم چرا که وی بزرگ دانشمندی در عصر خود بود و به گفته بزرگان، بزرگترین دانشمند جهان بشریت از ابتدا تاکنون بوده است.
 
وی ادامه داد: بوعی سینا، در ده سالگی به ادبیات عرب تسلط داشت و حافط کل قرآن بود و تا ۱۷ سالگی توانست بر علوم طب زمان خود تسلط پیدا کند و 450 جلد کتاب را به نگارش در آورد.
 
حجازی اضافه کرد: ابن سینا در کتاب قانون خود برای اولین بار به بیماری دیابت و انواع آن و همچنین روش‌های درمان آن، بیماری‌های روان‌شناختی و اعصاب و روان اشاره کرد و برای اولین بار از کلمه سرطان در این کتاب استفاده کرد.
 
ابوعلی سینا به خاندان اهل بیت عشق می‌ورزید
 
وی با بیان اینکه ابوعلی سینا به خاندان اهل بیت(ع) عشق می‌ورزید و تمام زندگی‌اش را صرف تحصیل علم کرد، ابراز داشت: امروز بسیاری از کسانی که دارای نبوغ ذهنی هستند، رشته پزشکی را انتخاب می‌کنند و در کنار آن به کمالات اخلاقی نیز توجه دارند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، بیان داشت: در ۱۸ ماهه اخیر و بعد از اعمال تحریم‌ها فشار‌های سنگینی به جامعه پزشکی و مردم وارد شد، اما این قشر با تلاش و کوشش بی‌دریغ دین خود را به مردم و بیماران ادا کردند.
 
وی با اشاره آغاز به کار دولت جدید عنوان کرد: دکتر هاشمی که به عنوان وزیر بهداشت و درمان انتخاب شد و همچنین دکتر زالی رئیس سازمان نظام پزشکی که حکم وی از سوی رئیس جمهور صادر شد از قله‌های جامعه پزشکی و سلامت کشور به شمار می‌روند که امیدواریم بتوانند با پشتوانه مجلس شورای اسلامی و سایر نهاد‌ها خدمات خوبی به جامعه ارائه کنند.
 
سهم بودجه پژوهشی حوزه سلامت افزایش یابد
 
حجازی در ادامه گفت: سهم بودجه پژوهشی برای حوزه سلامت تنها سه درصد است اما با این حال ۲۷ درصد تولیدات علمی کشور به این حوزه اختصاص دارد که اگر بودجه‌های پژوهشی این بخش افزایش یابد شاهد موفقیت‌های بیشتری توسط دانشمندان و پزشکان کشور خواهیم بود.
 
  انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcg339q.ak9ny4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما