شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب : 1715
آیت الله تسخیری:

اسلام میان عرب و عجم برتری قائل نیست

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: در اسلام برتری میان عرب و عجم و قوم و طایفه گرایی نفی شده است و تنها برتری بر تقواست.
اسلام میان عرب و عجم برتری قائل نیست
به گزارش قم نیوز، آیت الله محمدعلی تسخیری در پیامی به همایش مدل‌های دموکراسی اسلامی از دیدگاه مذاهب اسلامی که قبل از ظهر شنبه در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، آورده است: در اسلام هیچ برتری بین عرب و عجم نیست و تفاوتی میان ملت ها براساس رنگ و مذهب نیست.

وی در ادامه پیام خود افزوده است: طایفه گری و قومی گرایی در اسلام نفی شده و اسلام عدالت را مبنا و واجب دانسته است و بر ارتقای موسسه‌های علمی و فرهنگی تأکید داشته است.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: اسلام از مسلمانان خواسته تا با تقوا و نیکی با دیگران تعامل و رفتار داشته باشند تا تلاش دشمنان برای تفرقه ناکام بماند و وحدت در میان مسلمان تقویت شود.

وی افزود: در اسلام رهبری دارای ویژگی‌هایی است که اگر حاکم از آن ویژگی‌ها خارج شد از رهبری امت اسلامی حذف می‌شود.

تسخیری در بخش پایانی پیام خود با اشاره به برگزاری همایش مدل‌های دموکراسی اسلامی از دیدگاه مذاهب اسلامی یادآور شده است: نتایج این همایش می‌تواند به سود مسلمانان باشد زیرا اسلام و پیام آن تا زمانی که دنیا برقرار است جاویدان خواهد بود.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcf.ydyiw6detgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما