چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : 5605
دو شنبه شب صورت گرفت؛

دیدار برخی از هنرمندان استان با شهردار کلان شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: برخی از هنرمندان استان قم دوشنبه شب با حضور در شهرداری قم در خصوص زیباسازی و خلق موارد هنری در سطح شهر با شهردار کلان شهر قم دیدار کردند.
دیدار برخی از هنرمندان استان با شهردار کلان شهر قم
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری، شهردار کلان شهر قم ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات هنری که تاکنون در سطح شهر توسط هنرمندان استان شکل گرفته اظهار داشت: باید بپذیریم شهر یک موجود زنده است و آنچه کالبد شهر را تشکیل می‌دهد می‌تواند از راه رنگ، نماد و چهره وضعیت آن را مشخص نماید.

شهردار کلان شهر قم گفت: تیمی منسجم به همراه خرد جمعی در سازمان زیباسازی شهرداری کلان شهر قم مهیا و شکل گرفته و آماده ارائه خدمات به شهروندان و خلق آثاری زیبا و بدیع در سطح شهر می‌باشد.

دلبری سلامت و نشاط شهروندان را در گرو تغییر صورت شهر ذکر کرد و افزود: با طراحی و زیباسازی محیط شهری و حتی با ایجاد صدای آب می‌توان در شهر جلوه‌ء خاصی را به نمایش گذاشت.

شهردار کلان شهر قم اذعان داشت: چهار فصل طبیعت، خود مکمل نشاط انسان است و از فرسودگی و خستگی جلوگیری می‌کند، مانند فصل بهار که انسان‌ها به دنبال عوض کردن لباس های كهنه و پوشیدن لباس نو هستند که این نشان از وجود حس زیبایی در انسان است.

دلبری ضمن اشاره به تنش‌زا بودن محیط کثیف و نازیبایی‌های شهری برای شهروندان گفت: اگر جایی را که نازیباست با هنر و کار هنرمندان زیبا کنیم در سلامت فکر و روح شهروندان نقش اساسی داشته‌ایم.

شهردار کلان شهر قم با بیان اینکه این زیبایی‌ها مطلقاً مورد پسند همه شهروندان نیست تصریح کرد: هر چند این زیبایی‌ها مورد پسند تمامی شهروندان نیست اما مطمئناً در کل شهر مورد پذیرش و دلگرمی مردم است.

دلبری افزود: زیباسازی صرف دیوار نویسی و طراحی دیوار نیست؛ زیباسازی یعنی هر چیز که در شهر نازیبایی ایجاد می‌کند مانند تابلوهای ناقواره و بد فرم باید جمع‌آوری و مشکلات بر طرف شود.

شهردار کلان شهر قم با اشاره به ایجاد قوانینی جدید برای زیباسازی شهر و تاکید بر استفاده از آن خاطر نشان کرد: هر نقطه از شهر به تناسب موقعیت اجتماعی و مذهبی آن باید زیباسازی شود.

دلبری گفت: هرگونه زیباسازی باید پیام داشته باشد مانند استفاده از احادیث و روایات که تاثیر گذار هستند، وی در ادامه افزود: زیباسازی باید در حوزه شهرسازی نیز صاحب نظر بوده و هر گونه ساخت و ساز شهری را تایید و یا رد نماید.

شهردار کلان شهر قم اظهار داشت: برای ایجاد زیبایی از ابزارهای متفاوتی استفاده می‌شود که باید با فکر و برنامه و هدف کار را دنبال کرد و در اجرای طرح‌ها از نظرات جمیع هنرمندان استفاده نمود و نباید در ابراز نظرات هنرمندان محدودیت ایجاد کنیم.

دلبری ایجاد کارگروه‌های هنری و اولویت بندی مکان‌ها را جهت اجرای طرح‌های هنری خواستار شد: و برقرار گرفتن مسیرهای زائرین و ایجاد بوستانی بنام هنر و راه اندازی خانه هنر در طرح های اولویت دار تاکید کرد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdch.vnmt23n-mftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما