دوشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : 719
پس از 10 روز فعالیت؛

پنجمين نمایشگاه کریمه اهل بیت(ع) به کار خود پایان داد

قم نيوز : قم نیوز: پنجمین نمایشگاه کریمه اهل بیت(ع) که در صحن جوادالائمه(ع) حرم مطهر حضرت معصومه(س) دایر شده بود، به کار خود پایان داد.
پنجمين نمایشگاه کریمه اهل بیت(ع) به کار خود پایان داد
به گزارش قم نیوز، این نمایشگاه روز هفتم مهرماه همزمان با نخستین روز دهه کرامت و سالروز میلاد خجسته حضرت معصومه(س) آغاز به کار کرد و پس از ۱۰ روز فعالیت، در روز میلاد پربرکت امام رضا(ع) به کار خود پایان داد.

فراخوان این دوره از جشنواره کریمه اهل بیت(ع) در هشت رشته فرهنگی و هنری به سراسر کشور ارسال شد و آثار این جشنواره در چهار گرایش خوشنویسی، سه گرایش تجسمی (گرافیک، تصویرسازی و نقاشی) و شعر به دبیرخانه ارسال شده است.

همچنین آثار ارائه شده و منتخب تجسمی و خوشنویسی در دو نگارخانه فرهنگ و شهید آوینی در معرض دید عموم مردم قرار گرفته است.

یکی از تفاوت‌های نمایشگاه امسال، جابجایی محل برگزاری آن از شبستان نجمه خاتون حرم مطهر به صحن جوادالائمه(ع) بود که این اقدام در افزایش تعداد بازدیدکنندگان تاثیر قابل توجهی داشته است، به گونه‌ای که زمان اتمام این نمایشگاه در برخی روزها به مدت یک ساعت تمدید می‌شد.

نمایشگاه کریمه اهل بیت(ع) با ایجاد ۴۷ غرفه فرهنگی و هنری در ۷۰۰ مترمربع به ارائه آثار و ترویج مفاهیم دینی و پیام‌های اعتقادی با موضوع حضرت فاطمه معصومه(س)، امام رضا(ع) و عفاف و حجاب پرداخته است.

در این نمایشگاه غرفه‌هایی همچون کارگاه‌های زنده هنری، کودک و نوجوان، عفاف و حجاب، بیداری اسلامی، کرامات و القاب حضرت معصومه(س)، القاب امام رضا(ع)، دختران کریمه، دیدار یار و... ایجاد شد که محلی برای حضور زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(ع) بود.

برگزاری مراسم شب شعر کریمه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و اجرای تئاتر با موضوع دفاع مقدس از جمله برنامه‌های جانبی نمایشگاه کریمه اهل بیت(ع) بود که حال و هوای خاصی به این نمایشگاه بخشیده بود.

لازم به ذکر است مراسم اختتامیه نمایشگاه کریمه اهل بیت(ع) روز پنج شنبه ۲۱ مهرماه در سالن همایش‌های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و در این مراسم از صاحبان ۲۴ اثر برگزیده و منتخب این دوره از جشنواره تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcakon0149n6.5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما