سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : 7211
توسط دو و میدانی کار قمی انجام شد؛

کسب مقام چهارم در مسابقات جایزه بزرگ کره جنوبی

قم نيوز : قم نیوز: دو و میدانی‌کار ارزنده قمی در رشته پرش با نیزه پیکارهای جایزه بزرگ کره جنوبی در رقابتی نزدیک با برترین‌های پرش با نیزه جهان به مقام چهارم دست یافت.
کسب مقام چهارم در مسابقات جایزه بزرگ کره جنوبی
به گزارش قم نیوز، در حالی که زمان زیادی به بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن باقی نمانده است، قهرمان ارزنده پرش با نیزه ایران تلاش زیادی را انجام می‌دهد که بتواند برای نخستین بار سهمیه حضور در این رویداد بزرگ جهانی را به دست بیاورد.

این قهرمان ارزنده که استان قم را به دو و میدانی کشورمان معرفی کرده است و سال‌های زیادی است که در رشته پرش با نیزه در مسابقات داخلی و برون مرزی حرف اول را می‌زند، محمد محسن ربانی است که در پی تکمیل کردن افتخارات خود است.

ربانی بعد از اینکه در رقابت‌های بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو با اختلافی اندک نسبت به حریفان خود در جایگاه چهارم ایستاد و نتوانست مدال کسب کند، در سه رویداد بعد از آن هم از کسب مدال و قرار گرفتن بر روی سکوهای برتر بازماند.

این دو و میدانی کار ارزنده در رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۱ موفق به کسب مدال نشد و در مسابقات دانشجویان قهرمانی آسیا نیز نتوانست موفقیت‌های خود را تکرار کند و در نهایت اینکه در پیکارهای قهرمانی داخل سالن آسیا نیز ناکام بود.

ربانی برای کسب آمادگی لازم به منظور حضور در پیکارهای انتخابی و گزینشی المپیک ۲۰۱۲ لندن همراه با مربی تخصصی خود به اردوی آماده سازی بلاروس اعزام شد تا در آنجا شرایط لازم را برای جدال با حریفان به دست بیاورد.

بعد از این اردو که به نظر می‌رسد تاثیر بسیار مثبتی در افزایش میزان آمادگی این دو و میدانی کار ارزنده رشته پرش با نیزه استان قم و کشورمان داشته است، ربانی برای محک میزان آماده خود به رقابت‌های جایزه بزرگ کره جنوبی اعزام شد.

مسابقات جایزه بزرگ کره جنوبی با شرکت برترین‌ پرنده‌های جهان در رشته پرش با نیزه همه ساله برگزار می‌شود و امسال نیز با استقبال بسیار خوبی از سوی قهرمانان آسیا و سایر قاره‌ها همراه بود که ربانی نیز به همین خاطر در آن شرکت کرد.

این دو و میدانی کار مطرح که مدافع عنوان قهرمانی قاره کهن در سال ۲۰۰۷ نیز محسوب می‌شود، در تلاش برای جبران ناکامی‌های یکی دو سال اخیر در مسابقات جایزه بزرگ کره جنوبی تلاش بسیار زیادی برای کسب موفقیت از خود نشان داد.

ربانی که رکورددار پرش با نیزه ایران در رقابت‌های داخلی است و این رکورد را با عبور از مانع پنج متر و ۳۶ سانتیمتر به خود اختصاص داده است، در رقابت‌های بین‌المللی جایزه بزرگ کره جنوبی موفق به عبور از مانع پنج متر و ۲۰ سانتیمتر شد تا با اختلافی اندک نسبت به نفرات اول تا سوم به مقام چهارم این دوره از پیکارها دست پیدا کند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcc.sqma2bqisla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما