دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : 4597
::بررسی پروژه‌های شهری قم:: 2

تونل غدیر، یک داستان بی‌پایان

قم نيوز : قم نیوز: ماجرای ساخت تونل غدیر در قم، تقریبا به یک داستان بی پایان تبدیل شده است. در واقع اگر چه مشخص است این تونل از کجا شروع می شود اما نقطه انتهایی و زمان پایان این پروژه، مشخص نیست!
تونل غدیر، تونلی که ابتدای آن مشخص است اما انتهای آن مشخص نیست!
تونل غدیر، تونلی که ابتدای آن مشخص است اما انتهای آن مشخص نیست!
به گزارش قم نیوز، یکی از اسطوره‌های دنیای کودکی ما، داستانی آلمانی به نام "داستان بی‌پایان" بود. داستانی که درباره دنیایی موازی دنیای ما است و در آن جنگی میان ملکه رویاها و پوچی در گرفته است. قهرمان داستان .... اگر می‌خواهید از ماجرای داستان بی پایان آگاه شوید، دو راه وجود دارد، کتاب یا فیلم این اسطوره را بخرید یا اینکه سری به خیابان عمار یاسر قم بزنید، چرا که در آنجا هم پروژه‌ای تقریبا بی‌پایان در جریان است و احتمالا هم زمان با پایان "داستان بی پایان" به سرانجام می رسد!

ماجرای تونل غدیر را باید سر فرصت بررسی کرد؛ تونلی که عمرش از سه شهردار اخیر قم هم بیشتر است و احتمالا عمر شهرداری شهردار جدید هم به دیدن میخ انتهایی این تونل و کوبیدن آن، قد نمی دهد.

تونلی که ابتدا قرار بود 550 متر باشد، بعد رقم 700 متر در رسانه ها از زبان شهردار وقت ذکر شد و هم اکنون در سایت شهرداری طول آن 800 متر ذکر شده است. این هفته هم شهرداری خبر از اتصال آن به پروژه پل جمهوری می‌دهد که خود آن پروژه با سوالات جدی مواجه است! (اینجا قصد صحبت کردن درباره پل جمهوری را نداریم و گرنه مثنوی پروژه پل جمهوری اسلامی، از هفت دفتر هم بیشتر است)

بخش جالب ماجرای تونل غدیر نحوه اجرای آن است. قراردادهایی که برای این پل بسته شده است، میزان کاری که خود شهرداری (در واقع معاونت فنی شهرداری) به عهده گرفته است و گودال عمیق رها شده در مقابل حرم حضرت معصومه و پیش چشم میلیون ها زائر کریمه اهل بیت همه یک طرف و مشکلات اجرایی تونل که در ابعاد مختلف از نور تا کتیبه‌های ناخوانای اجرا شدن در آن از طرف دیگر، ماجرای تاسف برانگیز و بی پایان تونل غدیر را رقم زده‌اند.

تراژدی تونل غدیر قم را هفته آینده در قم نیوز بخوانید.

انتهای پیام / 101
https://qomnews.ir/vdcg.y9trak9nupr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما